niedziela, 27 listopada 2011

Meravigliosa Roma!

Musicie przyjechać do Rzymu! Tu jest bajecznie pięknie! Polecam też listopad ze względu na dzisiejszą idealną pogodę a nie jakiś sierpniowy upał- zresztą, co kto woli:) Dzisiaj obudziłam się o 9:00, sama w zalanym słońcu pokoju, w domu cisza i spokój. Pod koniec śniadania do kuchni przyszła Diggy a potem Marco, więc udało mi się im powiedzieć, że wybywam na cały dzień- nawet dostałam własny klucz do domu, żebym mogła wrócić kiedy zechcę. Ponieważ nie miałam monet na kupienie biletu a wszystkie kioski po drodze były pozamykane, zaczęłam od spaceru ze wzgórza, mijając Watykan, do stacji metra Ottaviano- 20 minut. Wysiadłam na Plazza del Popolo, który jeszcze nie był zatłoczony, ale w miarę zwiedzania tłumy robiły się coraz większe, tak że przy ostatnim punkcie zwiedzania- Hiszpańskich Schodach parsknęłam śmiechem. Po sześciu godzinach chodzenia miałam już dość, więc wszyscy się zdiwili jak wróciłam do domu:) Jednak zwiedzanie samemu nie daje tyle frajdy, trudno mi było znaleźć motywację, żeby iść dalej. Mimo to zobaczyłam, jak dla mnie, wiele pięknych miejsc, wydaje mi się, że jest tu tyle zabytków, że życia by nie starczyło, żeby to ogarnąć. I rzeczywiście czerwone światło nic nie znaczy:) No, to miłego zwiedzania:
Piazza del Popolo- strasznie świeciło tam słońce, dopiera teraz więc zauważyłam, że ucięłam wierzchołek obelisku

Kolumna Marka Aureliusza

Piazza Venezia z Pomniekiem Wiktora Emmanuela

Forum Roamanum cz.1

Forum Roamanum cz.2

Forum Roamanum cz.3- w dali widać Koloseum

Schody na Kapitol

Forum Roamanum cz.4- to stąd do Was dzwoniłam Rodzice!

Koloseum

Fontanna di Trevi- jak na razie najwspanialszy zabytek jaki widziałam w Rzymie

Sami- Wiecie- Kto

Schody Hiszpańskie

I wspomniane tłumy pod Schodami...

1 komentarz:

  1. Piękne zdjęcia Gosia!! Po obejrzeniu tych fotek nabrałem naprawdę wielkiej ochoty aby pozwiedzać Rzym, w którym to nie miałem okazji nigdy być. Pozdrawiam serdecznie!! :))

    OdpowiedzUsuń